A je to tady..
V prvním příspěvku našeho Mycího rádce jsme se rozhodli podívat na měničku bankovek, protože s tou bývá pro některé z nás asi největší trápení. Přesněji nás bude zajímat směna bankovek na mince a strasti kolem rozměňování. Určitě to znáte.. Přijedete na myčku, s pocitem jistoty jdete rozměnit stokorunu a před očima máte stroj, který vidíte poprvé a kde je jen několik tlačítek a hromada nápisů. Jistota je pak ta tam a nálada taky. Aby taková situace neastala, přinášíme vám ty nejdůležitější informace, které potřebujete vědět, aby i prvopočátek procesu před mytím byl pro vás co nejjednodušší. Závěrem si objasníme návod pro tisk dokladu a co dělat pokud se něco u měničky pokazí. Jdeme na to.
Směna bankovek na mince
Měnička je součástí mycích boxů Global Car Wash a je umísěna na technické místnosti mezi boxy 1,2 a 3,4.
Někteří z vás možná vědí, že měnička mění bankovky pouze na mince v hodnotě 20,- Kč. Směna bankovky na mince se provádí vždy stiskem tlačítka “Rozměnit”(obr.1). Někteří zákazníci mohou být zvyklí, že na jiných myčkách je prováděna směna automaticky po vložení bankovky. V našem případě je ale měnička rozšířena ještě o výdej bonusových karet a jejich dobíjení. Vždy je tedy třeba stiskem tlačítka zvolit, který krok od měničky požadujete.
Méně už se ale ví, že co vložíte do automatu za bankovku, to vám vydá v mincích. Proto je vhodné před každou směnou bankovky zvážit, jak vysokou hodnotu oné bankovky budete chtít skutečně rozměnit. Mohlo by se vám stát, že v případě velké bankovky budete odcházet s nejednou hrstí plnou dvacetikorun, které nepotřebujete.
Jak už víme, jiné mince než dvacetikoruny z automatu nedostanete. Kdo si dá jedna a jedna dohromady ví, že když si budete chtít rozměnit padesátikorunu, 2x 20,- dostanete, ale 10 korun vám zůstane „viset“ na displeji. Ač na tento neduh na měničce upozorňujeme, dnešní uspěchaná doba některým z nás nedá moc času číst. Pokud už se tak stane, máte dvě možnosti. Buď vhodíte do automatu deset korun aby hodnota byla 20 a směníte na dvacetikorunu, nebo použijete postup uvedený níže v části našeho příspěvku Nevydaná hotovost a tisk dokladu, kdy vám již hotovost nevydá automat, ale obsluha.
Upozorňujeme, že měnička mincí je určena pouze ke směně bankovek na mince pro potřebu mytí, nebo vysávání vozidel zákazníků myčky. Jakékoliv větší směnné transakce pro jiný účel nejsou povoleny. Měnička není banka a je pro směnu bankovek na mince kapacitně omezena. Může tak díky směnám bankovek velkých hodnot dojít k velmi rychlému vyčerpání mincí. Berte proto prosím ohled na zákazníky, kteří přijedou mýt po vás.
Nevydaná hotovost a tisk dokladu
Čas od času se stane, že si automat z nějakého důvodu umane, že bankovku prostě nerozmění, nebo nevydá bonusovou kartu, kterou zákazník požaduje. A to i přes to, že displej ukazuje hodnotu bankovky, nebo mincí, které byly vloženy. Příčinou může být prázdný zásobník na mince, nebo na karty( kontrolky tlačítek svítí červeně). A nebo je to důvod úplně jiný, který ani my bohužel neznáme.
Níže uvedený postup tedy aplikujeme pokud tlačítko “Rozměnit” případně “Výdej bonusvé karty” nereaguje a na displeji svítí Vámi vložená částka.
Tento postupu používáme i v případě, že nám automat bonusovou kartu již vydal, nebo máme kartu právě nabitu a chceme za transakci vystavit daňový doklad. A to ať už jen pro sichr, nebo do účetnictví vaší firmy.
Svítí-li kontrolka tisku dokladu zeleně, postupujte následovně :
1. Stiskněte tlačítko „Tisk daňového dokladu“ (obr.2)
2. Na displeji se zobrazí „TISK STVRZENKY“
3. Stiskněte znovu tlačítko „TISK DAŇOVÉHO DOKLADU“
4. DOKLAD SE TISKNE..
5. Tahem dolů doklad odtrhněte. (obr.3)
(Jelikož nevydaná hodnota je nyní na dokladu, z displeje zmizí)
6. S tímto dokladem pak můžete zajít do trafiky na výjezdu z myčky, kde vám oproti tomuto dokladu s nevydanou hotovostí obsluha uvedenou částku vydá zpět.
Svítí-li kontrolka tisku dokladu a výdeje mincí(rozměnit) červeně :
Pokud je situace taková, že se automat rozhodl nevydat vám ani peníze ani doklad, tedy kontrolka tisku daňového dokladu, nebo kontrolka výdeje mincí svítí červeně a automat nereaguje na žádný požadavek, nic není ztraceno.
Doporučujeme neprodleně kontaktovat telefonní číslo uvedené na provozním řádu umístěném vpravo hned vedle měničky. Problém s vámi budeme co možná nejrychleji řešit.
Jakékoliv odkládání řešení potíží, které se vám přihodili na myčce na dobu jakmile dorazíte domů, nebo na chalupu není tou správnou cestou. I nám jde o to, aby problém byl co nejrychleji vyřešen a zákazník odjížděl spokojen. Nebo minimálně s informací, že o problému víme a řešíme jej.
O nákupu bonusové karty a jejím dobíjení si řekneme v některém z dalších příspěvků, které pro vás připravujeme.
Váš tým
Global Car Wash