V tomto díle se zaměříme na velmi oblíbený mýtus o způsobu používání kartáče s mycí pěnou, který se nám na myčce velmi rychle rozšiřuje. Vysvětlíme si co je na něm špatně, co se může stát a jak kartáč správně používat abychom se vyhnuli případným nepříjemnostem.
Jak nepoužívat kartáč “s pěnou”
Poslední dobou se na myčce setkáváme se zákazníky, kteří si osvojili námi zavedený výraz “mytí na sucho”. Bohužel se tento nešvar rozšiřuje celkem rychle a to i mezi zákazníky s poměrně drahými vozy. Důvod je prostý, vynaložení co nejmenších finančních prostředků s co nejlepším výsledkem. Z tohoto pohledu je to zřejmě logický krok, protože nikdo z nás nechce za mytí utrácet hromady peněz. Ovšem v tomto případě se jedná pro vašeho čtyřkolého miláčka o krok velmi nebezpečný. A to platí i v případě dvou, nebo kol tří. Zkrátka jak zavedený výraz napovídá, jedná se o použití pouze namočeného kartáče, tedy téměř bez vody, předmytí a bez pěny.
Chybný postup: Ve většině případech je kartáč pouze položen na dno nádoby aby se celý namočil. Tím jsou ze dna nádoby na konce štětin kartáče nabrány usazeniny a následně naneseny na naprosto suché auto. A to buď rovnou na prahy, blatníky a nebo dokonce na velké plochy, jako je kapota, nebo skla automobilu.
Tento postup použití kartáče bez předmytí a bez pěny v žádném případě nedoporučujeme!
Voda v nádobě na kartáč neslouží k mytí vozidla, ale k opláchnutí kartáče od nečistot.
Když zákazník použije tento nevhodný postup, má ze začátku pocit, že ušetří a ještě dobře umyje, protože namočený kartáč na suchém povrchu vozidla vypadá opticky mnohem lépe, než na mokrém. Většina z Vás si ale zcela jistě dokáže představit, co takový postup může způsobit, pokud máte na prazích, blatnících nebo zadním nárazníku jemný nános zaschlého prachu, nebo drobné části zeminy případně jiné nečistoty a začnete je kartáčem z vesela drhnout. Je to stejné, jako když přijdete po dohrání volejbalového zápasu na pláži do sprchy, před mytím ze sebe neopláchnete nalepený písek a začnete se mydlit. Pokud to uděláte takhle, s pravděpodobností milionkrát výšší než je výhra v loterii si zaděláte na pěkné nepříjemnosti. No a v případě vozidla na myčce jde o malér s poškozením skel nebo laku. V lepších případech může dojít “pouze” k poškození vrchní vrstvy, v horších případech k vytvoření hlubokých škrábanců a nenávratnému poškození karoserie.
Apelujeme na všechny nové i stávající zákazníky, kteří si tento výše uvedený chybný postup osvojili, aby ho ve svém zájmu nepoužívali. I přes to, že mytí probíhá na vlastní odpovědnost a my jakožto provozovatel neneseme odpovědnost za jakékoliv škody, nebo nehody, není v našem zájmu, aby byl takovýto postup mytí z naší strany přehlížen.
- PROGRAM ČÍSLO 2 NIKDY NEPOUŽÍVEJTE BEZ PŘEDCHOZÍHO OPLACHU KAROSERIE VOZIDLA PROGRAMEM Č. 1
- PŘED POUŽITÍM MODRÉ TRYSKY S KARTÁČEM DŮKLADNĚ KARTÁČ PROPLÁCHNĚTE V NÁDOBCE STOJANU TAK, ABY BYL KARTÁČ ZBAVEN NEČISTOT PO PŘEDCHOZÍM MYTÍ. V OPAČNÉM PŘÍPADĚ HROZÍ POŠKRÁBÁNÍ LAKU VOZIDLA.
Jak postupovat správně?
No a jaký je ten správný postup použití kartáče? Zcela jednoduchý.
OPLACH – V první řadě je třeba každé vozidlo před použitím kartáče důkladně opláchnout tlakovou pistolí. Vždy je totiž lepší událostem s poškrábáním vozidla předcházet. Proto doporučujeme udělat klidně o jedno kolečko kolem vozu s oplachem navíc, než doufat, že oplach je dostatečný. Nejvhodnější je pro tento účel program č.1, u kterého je pro odstranění zaschlých nánosů nečistot nebo usazeného prachu po celém voze použita teplá voda se šampónem. Kdo bude mít pocit, že vozidlo není příliš znečištěno, nebo prostě nechce z nějakého důvodu použít šampón, může zvolit teplou vodu bez šamónu, tedy program č3. Jakmile máme hotovo, můžeme se pustit do přípravy kartáče a následně do samotného mytí.
OPLACH KARTÁČE – Než začneme kartáč používat, je třeba se ujistit, že je čistý. Pokud ne, důkladně kartáč propláchněte v nádobě s vodou. V případě, že je voda v nádobě příliš znečištěna, nebo jí tam moc není, s velkou pravděpodobností několik zákazníků před vámi použilo námi nedoporučený způsob mytí , tzv. na sucho. V takovém případě je dobré být velmi opartný s použitím kartáče a doporučujeme provést jeden extra krok navíc, oplach kartáče tlakovou pistolí.
Pokud jste si kartáč a nádobu prohlédli již před začátkem celého procesu mytí a víte, že v nádobě na vodu kartáč propláchnout nejde, bude vám stačit pár posledních sekund před doběhnutím času při oplachu vozidla. Pokud ne, doporučujeme obětovat 10,- Kč a kartáč si před použitím vyčistit. Dělá se to tak, že kartáč sundáte ze stojanu, položíte jej na zem štětinami nahoru a tlakovou pistolí opláchnete. Tím budte mít naprostou jistotu, že se na kartáči, ani mezi štětinami neskrývá nějaký nepořádek, který by mohl při použití kartáče udělat na kapotě škodu.
TIP: Po zvolení programu č.2 , tj. “Mytí kartáčem aktivní pěnou” doporučujeme postupovat kartáčem ze střechy vozidla směrem dolů. Pěna ze střechy vozidla ihned neztéká a máte tak více času věnovat se dalším částem vozidla.
- Kartáč odkládejte zpět do stojanu tak, aby kartáč nebyl posazen na dno odpadní nádoby.(viz.obr)
Váš tým Global Car Wash